07137242217
hello@plasmain.ir

آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی

ایجاد شده توسط نور ایرانی در 12 آبان 1401
اشتراک گذاری
آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی
آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی برگزار می شود که به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های برگزار شده در جهان شناخته شده است. این آزمون که به صورت بین المللی برگزار می شود، مختص به کسانی است که مایل به تحصیل در رشته های پزشکی و همینطور طبابت در آمریکا هستند. در صورتی که شما نیز علاقه مند به شرکت در آزمون usmle می باشید و یا سوالاتی پیرامون نحوه برگزاری و منابع این آزمون دارید، در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از سطح های مختلف و نحوه برگزاری این آزمون آشنا شویم.

آشنایی با آزمون usmle


آزمون USMLE که مخفف United States Medical Licensing Examination  آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده آمریکا است، شناخته شده ترین و معتبرترین آزمون پزشکی در جهان می باشد؛ دانشجویان رشته پزشکی و یا پزشکانی که مایل به تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی در دانشگاه های آمریکا هستند، باید در این آزمون شرکت کنند.

آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی با هدف سنجش توانمندی های آن ها در استفاده از دانش و اصولی که در طول تحصیل خود فراگرفته اند و همینطور مهارت های ضروری که نیاز است در رفتار با پزشک داشته باشند، برگزار می گردد.

تمامی پزشکانی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه های خارج از آمریکا و کانادا اخذ کرده اند، برای شرکت در آزمون usmle ابتدا باید گواهی تائید مدرک تحصیلی خود را از موسسه ECFMG دریافت کنند.

سطح های مختلف آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی


آزمون usmle در سه سطح با سرفصل های متفاوت برای دانشجویان پزشکی برگزار می گردد که در ادامه پیرامون هر سطح توضیحاتی را آورده ایم :

سطح یک

سطح یک و یا step1 آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی آزمونی می باشد که در آن اطلاعات علوم پایه داوطلب در ارتباط با بالین سنجیده می شود. سوالات این مرحله از علوم پایه شامل آناتومی، بیوشیمی، علوم رفتاری، میکروبیولوژی، فارماکولوژی، آسیب شناسی و فیزیولوژی و سوالاتی در زمینه های بین رشته ای شامل ژنتیک، تغذیه و ایمونولوژی و ... طراحی می شود.

سوالات سطح یک آزمون usmle که به صورت آنلاین برگزار می گردد، چند گزینه ای طراحی می شوند. داوطلبان باید در مدت زمان 8 ساعت در طول یک روز به سوالات سطح یک آزمون usmle پاسخ دهند.

سطح دو آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی

بخش اول از سطح دو آزمون usmle تحت عنوان  step2 CKکه  مخفف Clinical Knowledge است، برگزار می شود. در این مرحله توانایی به کار بردن دانش پزشکی، مهارت ها و درک علوم بالینی متقاضی به منظور تامین سلامتی بیماری که در مراکز درمانی بستری است، بررسی و ارزیابی می گردد.

این آزمون به صورت آنلاین برگزار می گردد و سوالات آن نیز به صورت چهارگزینه ای است و متقاضیان باید در مدت زمان 9 ساعت در یک روز، به سوالات آن پاسخ دهند.

بخش دوم از سطح دوم آزمون usmle تحت عنوان step-2 Cs که مخفف Clinical Skill است، برگزار می گردد. در این آزمون توانمندی متقاضی در معاینه بیمار، جمع آوری اطلاعات درست از بیمار، تشخیص آزمایش های لازم و در نهایت ارائه راهکار مناسب برای درمان بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این مرحله از آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی در طول مدت 8 ساعت و به صورت شفاهی برگزار می شود و طی آن فرد باید اقدام به معاینه و ارائه راه حل درمانی برای 12 بیمار نماید.

 سطح سوم

سطح سوم و یا step-3 آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی آخرین و در عین حال سخت ترین مرحله از این آزمون می باشد. این مرحله برای طبابت در آمریکا و همینطور اخذ ویزای کار H1 ضرورت دارد اما جهت ورود به دوره رزیدنتی نیازی به گذراندن آن نیست.

به همین دلیل است که ترجیح بسیاری از افراد این است که این مرحله را پس از پایان سال اول رزیدنتی در آمریکا طی کنند تا بتوانند از سیستم پزشکی و بیمارستانی آمریکا به خوبی آگاه شوند.

در سطح سوم آزمون usmle در واقع قدرت مدیریت پزشکی در نحوه اداره کردن بیمار بر اساس استانداردهای ایالت متحده آمریکا مورد ارزیابی قرار می گیرد که آزمون آن در دو روز و به صورت آنلاین برگزار می گردد.

در روز اول آزمون، 232 سوال چند گزینه ای در 6 بخش مختلف در اختیار متقاضیان قرار می گیرد؛ متقاضیان باید به صورت کلی به سوالات این آزمون در 7 ساعت که شامل 45 دقیقه استراحت و یک آزمون اختیاری 5 دقیقه ای نیز می باشند، پاسخ دهند.

در روز دوم آزمون نیز متقاضیان باید به 180 سوال در 6 بخش مختلف پاسخ دهند؛ علاوه بر این در روز دوم، سوالات آزمون CCS  نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که برای پاسخگویی به آن 7 دقیقه زمان دارند.

 نحوه برگزاری آزمون  USMLE


متقاضیان بسیاری با هدف اخذ گواهینامه طبابت و همینطور مجوز پزشکی در ایالات متحده آمریکا در آزمون usmle شرکت می کنند. مسئول برگزاری این آزمون اتحادیه فدراسیون انجمن پزشکی آمریکا FSMB  و همینطور انجمن ملی بازرسان پزشکی آمریکا NBMS هستند.

همانگونه که پیش تر نیز توضیح داده شد، این آزمون در سه سطح و همینطور چهار مرحله برگزار می گردد که متقاضیان باید هزینه هر مرحله را جداگانه پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که آزمون usmle در کشور ایران برگزار نمی گردد؛ اما در کشورهای مختلف از جمله ترکیه و امارات برگزار می شود.

یکی از نقاط مثبت این آزمون این است که در هر روز از سال که بخواهید می توانید در مراحل مختلف این آزمون ثبت نام کنید و حداکثر در یک بازه زمانی 7 ساله مراحل مختلف آن را پشت سر بگذارید. این آزمون فقط در روزهای تعطیلات رسمی و همینطور دو هفته اول ژانویه برگزار نمی شود.

نحوه شرکت در آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی


اگر جزو دانشجویان پزشکی هستید و یا فارغ التحصیل شده اید، لازم است بدانید که در مرحله اول باید گواهیی تاییدیه مدرک تحصیلی خود را از طریق سایت ECFMG اخذ کنید.

پس از اخذ این گواهی شما می توانید در آزمون usmle ثبت نام کنید؛ هر زمانی که در آمریکا نیازمند تائید مدارک و یا نشان داده نمره USMLE  باشید، ECFMG آن را برای شما انجام خواهد داد.

اعلام نتایج آزمون usmle برای دانشجویان پزشکی


نتایج سطح اول آزمون usmle پس از سه الی چهار هفته از برگزاری آن منتشر می گردد و از طریق ECFMG و یا موسسه ای که از طریق آن در این آزمون نام نویسی کرده اید، برایتان ارسال می شود.

نتایج آزمون CK سطح دو، پس از چهار هفته از آزمون و نتایج CS سطح دو نیز به صورت عنوان رد و یا قبول پس از سه الی چهار هفته اعلام می گردد. اعلام نتایج سطح سه این آزمون نیز مشابه با سطح های قبلی تقریبا یک ماه به طور می انجامد. 




 

نظرات (0)

نور ایرانی

مدرس پلاسمایی

فهرست اصلی دوره‌ها

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید