07137242217
hello@plasmain.ir

انیمیشن روح (Soul)

ایجاد شده توسط پریسا فوجی در فیلم و انیمیشن 15 مهر 1401
اشتراک گذاری

یکی از بهترین انیمیشن‌هایی که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است، انیمیشن soul است. این انیمیشن که توسط فردی به نام پیت داکتر ساخته شده است، یکی از بهترین‌های عرصه‌ی هنر هم به شمار می‌آید. این انیمیشن موضوع جدیدی دارد. این موضوع هم این است که مرگ و زندگی در این انیمیشن نقد و بررسی می‌شود. موضوعی که کمتر انیمیشنی در مورد آن نظر داده است و کمتر کسی به آن پرداخته است! اگر دوست دارید که به طور کلی با این انیمیشن آشنا شوید، با ما همراه باشید.



دنیایی فارغ از هر مذهب و آیین


در این انیمیشن اوضاعی دگرگون به نمایش گذاشته شده است. این اوضاع زمانی دگرگون می‌شود که یکی از دانش آموزان جو به همراه یک تیم کوچک، برای انجام اجرا روی صحنه برود. جو آنقدر خوشحال است که در پوست خود نمی‌گنجد اما زمانی که می‌خواهد از خیابان‌های نیویورک عبور کند، داخل چاهی می‌افتد و در همان جا به کما می‌رود. داستان انیمیشن soul به چند بخش مختلف و مستقل تقسیم می‌شود. 


جو که دچار ضربه‌ی مغزی شده و در کما است، برزخ را می‌بیند و با سرک کشیدن به سرزمین‌های مختلف، سر از کار هر کسی در می‌آورد. این فرد که هم اکنون به یک روح تبدیل شده است، باید با روحی متولد نشده‌ی ۲۲ ساله همکاری‌ لازم را به عمل بیاورد تا دوباره وارد دنبال واقعی شود. این داستان فراز و نشیب‌های زیادی دارد که بسیاری از مخاطبان را به خود جلب مکرده است. شما می‌توانید داستان این انیمیشن جذاب را از متخصصان ما در وب سایت پلاسما جویا شوید.


حقیقت تلخ، چاشنی انیمیشن جذاب روح


در تمامی دوره‌ها افراد زیادی وجود دارند که به طور کامل با زندگی آشنا نیستند. این افراد از شغل و حرفه‌ی خود چیزی نمی‌دانند زیرا هدف خلقت را هم هنوز درک نکرده‌اند. این افراد، افرادی حوصله سر بر هستند که انیمیشن soul در جهت زدن طعنه به چنین افرادی تولید شده است.

در این انیمیشن روح ۲۲ ساله متولد نشده نماد بارز چنین افراد سردرگمی است. این روح علاقه‌ای به زندگی در دنیا ندارد اما سعی می‌کند که به اذیت کردن دیگران بپردازد و به هیچ چیز دیگری هم فکر نکند. این روح در بخشی انیمیشن با صدای بلند روی مخ جو راه می‌رود که همین سکانس جزو اصلی‌ترین سکانس‌های این انیمیشن هم شناخته شده است. به همین دلیل است که جذب بیننده‌ی این انیمیشن افزایش یافته است تا تلنگری به جهانیان وارد شود و حقایق تلخ جهان هم برای آن‌ها آشکار گردد.




جو و soul


قهرمان این داستان، فردی به نام جو است که پیش‌تر در مورد او صحبت کردیم‌. این فرد هنوز از زندگی عاشقانه‌ی خود دل نکنده است و دوست دارد که هر چه سریعتر به زمین برگردد. در واقع سازندگانی که در زمینه‌ی ساخت انیمیشن soul  صاحب نظر بوده‌اند، این انیمیشن‌ را برای شکوفا کردن و پرورش شخصیت کودکان، نوجوانان و حتی افراد بزرگسال طراحی کرده‌اند. زمانی که شما برزخ را بشناسید، با روح و کارهای آن آشنا باشید و بدانید که چه سرنوشتی در اختیار شما است، می‌توانید در زندگی خودتان هم تحولی شگرف را به وجود بیاورید که در آن آینده‌ی شما هم بسیار خوب خواهد شد. پس همین حالا وقت حرکت است!


جهانی به آبی  دریا


طراحی گرافیکی اغلب سکانس‌های این انیمیشن جذاب رنگ آبی دارد. آبی آسمانی و روشن که نمایانگر دنیای پس از مرگ و دنیای پیش از تولد است. در این دنیای آبی رنگ، تنها رویارویی جو با مادرش است که ارزش دیدن دارد. وگرنه سکانس‌های دیگر را می‌توان حتی نادیده گرفت. علاوه بر این، لوکیشن‌های انیمیشن soul به گونه‌ای هستند که هیچ‌ گاه خسته کننده نمی‌شوند و مخاطب را از دیدن این انیمیشن دلزده نمی‌کنند. در واقع شما با دیدن این برنامه می‌توانید بپذیرید که یک روح علاوه بر این که بازی می‌کند، غذا می‌خورد، ورزش دارد و به زندگی عادی خود ادامه می‌دهد، می‌تواند در صف پیتزا بایستد و بار دیگر به این جهان و این کره‌ی خاکی علاقمند شود.

هنوز که هنوز است، بسیاری از دست اندرکاران ساخت این انیمیشن به دنبال این هستند که جنجالی‌ترین حالت را برای پایان دادن این انیمیشن انتخاب کنند و آن را به بهترین شکل ممکن هم پیاده سازی نمایند. این است که جذابیت این انیمیشن برای کاربران بیش از حد شده است.


نظرات (2)

سامان زیبامنش کاربر
15 مهر 1401 | 18:21

خیلی انیمیشن خوبی هست، اصلا نگاه آدم رو عوض میکنه

تارا سلیمی دانش پژوه
14 ارد 1402 | 15:38

یکی از بهترین انیمیشن هایی که دیدم ، کلا نگاه آدم رو به زندگی و...عوض می‌کنه خیلی خوب بود

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید