07137242217
hello@plasmain.ir

سریال The Good doctor 2020 اثر David Shore

ایجاد شده توسط نور ایرانی در فیلم و انیمیشن 12 آبا 1401
اشتراک گذاری
سریال The Good doctor محصول کشور آمریکا می باشد که در ژانر درام به کارگردانی David Shore , Seth Gordon ساخته شده است و بازیگران معروف و خوبی همچون Antonia ، Nicholas Gonzalez، Freddie Highmore، Beau Garrett و ... در آن ایفای نقش می کنند. در ادامه توضیحاتی را در رابطه با این سریال محبوب آورده ایم.

موضوع سریال The Good doctor 2020 اثر  David Shore


سریال The Good doctor 2020  و یا سریال دکتر خوب از سریال های جالبی می باشد که در مورد یک پزشک متخصص به نام شاون مورفی است که ایفای نقش آن بر عهده Freddie Highmore می باشد.

شاون مورفی جراحی می باشد که مبتلا به اوتیسم است؛ او برای شروع کار خود به بیمارستان معتبری در سن خوزه سنت بوناونتورا دعوت شده است و در حین انجام کار خود، اتفاقات عیجب و غریب بسیاری برای او اتفاق می افتد.

دکتر آرون گلس ‌من که ریچارد شیف ایفای نقش آن را بر عهده دارد، از کودکی شاون، او را حمایت می کند و سعی دارد به او کمک کند تا شغلش را از دست ندهد؛ شاون بر این باور می باشد که هر چه در ذهن او می گذرد، درست است و به همین دلیل اغلب پزشکان با او مخالفت می کنند اما او با درایت و ذکاوت سعی می کند که این موضوع را به بقیه اثبات کند.

این سریال در بخش های مختلفی به کودکی شاون فلش بک هایی می زند که از نظر اتفاقات درام، صحنه های بی نظیری را دارد.

اوتیسم و شاون مورفی در سریال  The Good doctor 2020


در سریال دکتر خوب، در واقع هدف این بوده است که اوتیسم را به عنوان یک کمک کننده به حافظه نمایش دهد؛ چراکه وقتی شاون مورفی در مقابل بیماران خود قرار می گیرد، چیزهایی را که آموخته است را به یاد می آورد.

همینطور جالب است که در این سریال اختلال اوتیسم شاون مورفی یک عامل کمک کننده بصری نیز نمایش داده شده است؛ چراکه وقتی این پزشک مبتلا به اوتیسم به صفحه نمایش نگاه می کند، چیزهای را در مقابل چشم خود مشاهده می کند که دیدن آن برای دیگر افراد امکان پذیر نیست. در واقع تمامی تلاش سازندگان این فیلم این بوده است که نشان دهند اختلال اوتیسم در واقع عامل هوش و استعداد بالای نقش اول فیلم می باشد.

مهم ‌ترین نقطه ضعف سریال دکتر خوب


بسیار از مخاطبان و منتقدان که سریال دکتر خوب را مشاهده کرده اند، بر این باور هستند که سریال The Good doctor 2020 اثر David Shore دارای یک نقطعه ضعف حل نشدنی است؛ در حقیقت مشکلی در پی داستان فیلم وجود ندارد که کاراکترها به دنبال حل آن باشند.

البته اگر چندین قسمت از این سریال را مشاهده کرده باشید، متوجه می شوید که کارگردان در تلاش است که شاون را یک انسان و در عین حال پزشکی فوق العاده و متخصص معرفی کند؛ البته Freddie Highmore نیز از ایفای این نقش بسیار خوب برآمده است و از دیگر بازی های او در فیلم های دیگر، نقش آفرینی جذاب تری را شاهد هستیم.

نظرات مخاطبان سریال The Good doctor 2020


درصد بالایی از مخاطبان سریال دکتر خوب از مشاهده آن احساس رضایت دارند؛ البته نوع خاص داستان و بی طرف بودن ماجرای سریال دکتر خوب در مورد بسیار از کلیشه ها، در آمار رضایت مندی بالای مخاطبان از آن نیز تاثیر گذار بوده است.

نظر بسیاری از مخاطبان سریال دکتر خوب این بوده است که پس از مشاهده آن امید و عشق واقعی را احساس کرده اند و به درک درستی از مفهوم حمایت از یکدیگر رسیده اند. ضمن اینکه توانسته اند دنیا را از نگاه افراد طیف اوتیسم نیز تجربه کنند.

برخی از مخاطبان نقطه قوت سریال The Good doctor 2020  را ارتباط ماجرا به داستان های پزشکی بیمارستان دانسته اند که چگونه ارتباط خوبی میان آن ها ایجاد شده است. برخی دیگر نیز به دلیل توجه سریال به موضوع نژاد پرستی از آن تقدیر کرده اند.

البته لازم است بدانید که بسیاری از مخاطبان در رابطه با برخی اتفاقاتی که در فصل سوم می افتد، معترض می باشند و از ادامه روند آن راضی نیستند؛ البته این عدم رضایت ناشی از کیفیت پایین فیلم نیست و به دلیل تصمیم گیری احساسی کارگردان در جهت نحوه ادامه سریال می باشد. البته ممکن است سریال دکتر خوب در فصل های باقی مانده، مسیری را طی کند که نظر مخاطبان خود را تغییر دهد.

نظرات منتقدان درباره سریال دکتر خوب


هر مجموعه دارای منتقدانی می باشد؛ منتقدان سریال دکتر خوب بر این باور هستند که این سریال در نشان دادن زندگی یک فرد طیف اوتیسم عالی کار نکرده است و صرفا نمایش این بخش از زندگی یک فرد طیف اوتیسم، برای درک شرایط او و تجربه دنیا از دید او کافی نیست.

البته نظر منتقدان صرفا یک نقد نیست و می توان گفت به واقعیت نزدیک تر است؛ دلیل این موضوع نیز این است که سریال The Good doctor 2020 به تنهایی نمی تواند تمامی جزئیات از زندگی افراد طیف اوتیسم را به نمایش بگذارد. این موضوع تا حد زیادی وابسته به نگاه مخاطبان نیز هست؛ گاهی مخاطب انتظار دارد با دیدن یک سریال اوتیسم را به صورت کامل و با جزئیات بشناسد اما گاهی نیز صرفا هدف مخاطب آشنایی با اوتیسم است. 

امیدوارم نکات جالبی از این سریال را در اختیار شما قرار داده باشیم.


دیدن سریال The Good doctor 2020  به تمامی افراد جامعه به خصوص کسانی که در طیف اوتیسم قرار دارند، خانواده هایی که فردی با ویژگی های اوتیسم در کنار آن هاست، مراکز آموزشی که در زمینه درمان و کمک به افراد طیف اوتیسم فعال هستند، معلمان و اساتید دانشگاه و روانشناسان توصیه می شود.

به طور کلی شما می توانید به تناسب حرفه ای که دارید، به این گروه از افراد جامعه نیز توجه داشته باشید و از نیازهای آن ها مطلع گردید.

 

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید