07137242217
hello@plasmain.ir

شما روزانه چه مقدار قهوه می‌خورید؟

ایجاد شده توسط فوق پلاسمایی در مقالات 8 فرو 1402
اشتراک گذاری

قهوه به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان، برای بسیاری از مردم به عنوان یک نوشیدنی روزمره شناخته شده است. با این حال، تأثیر مصرف قهوه بر سلامتی قلبی همواره یک موضوع مورد بحث و بررسی بوده است.


برخی افراد معتقدند که مصرف قهوه می‌تواند باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شود و در نتیجه سلامتی قلبی را تهدید کند. اما برخی دیگر نیز به مصرف معتدل قهوه برای بهبود عملکرد قلبی اشاره کرده‌اند.


برای بررسی این موضوع، یک مطالعه انجام شد که در آن تأثیرات مصرف کنترل شده قهوه بر سلامتی قلبی بررسی شد. در این مطالعه، ۲۰۰ نفر با سنین متفاوت از ۲۰ تا ۶۵ سال به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه ۲ تا ۳ فنجان قهوه روزانه مصرف کردند و دیگری ۲ تا ۳ فنجان قهوه کنترل شده (بدون کافئین) روزانه مصرف کردند. پس از ۶ ماه، آزمایشات پزشکی متنوعی برای بررسی سلامتی قلبی هر دو گروه انجام شد.


نتایج این مطالعه نشان داد که گروه مصرف‌کننده قهوه دارای فشار خون و ضربان قلب بالاتری بودند و سطح کلسترول خون در این گروه نیز بالاتر بود. با این حال، در گروه مصرف‌کننده قهوه کنترل شده، فشار خون و ضربان قلب به طور قابل توجهی کاهش یافت و سطح کلسترول خون نیز به طور معنی‌داری کاهش یافت. همچنین، در مقایسه با گروه مصرف کننده قهوه، گروه مصرف کننده قهوه کنترل شده دارای سطح اکسیدان بالاتری از نوعی ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها بود.


بنابراین، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف کنترل شده قهوه می‌تواند بهبود معنی‌داری در سلامتی قلبی داشته باشد. در واقع، با مصرف کنترل شده قهوه، فشار خون و ضربان قلب بهبود یافت و سطح کلسترول خون نیز کاهش یافت. همچنین، ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها در قهوه کنترل شده می‌تواند به عنوان یک عامل محافظتی برای قلب عمل کند.


بنابراین، توصیه می‌شود که افرادی که علاقه به مصرف قهوه دارند، به میزان کنترل شده آن مصرف کنند. البته باید توجه داشت که همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا میزان مصرف قهوه مناسب برای شما تعیین شود.

نظرات (3)

سارا احمدی راد دانش پژوه
12 فرو 1402 | 22:14

مختصر و مفید

تارا سلیمی دانش پژوه
14 ارد 1402 | 15:45

نوشتید قهوه کنترل شده ( بدون کافئین) چطور ممکنه قهوه بدون کافئین باشه ؟؟؟

فوق پلاسمایی پلاسمایی‌ها
15 ارد 1402 | 10:41

سلام تارا جان!



منظور قهوه دی کف هست که رایحه خاص خودش رو هم داره، حتما امتحان کن.

تارا سلیمی دانش پژوه
14 ارد 1402 | 15:46

منظور از کنترل شده مقدار مصرف قهوه روزانس؟؟ خب چقدر باشه خوبه؟؟

فوق پلاسمایی پلاسمایی‌ها
15 ارد 1402 | 19:01

4 فنجان توصیه میشه، البته اسپرسو چندین برابر یک فنجان ساده قهوه هست.

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید